Answer
Om du vill överföra (en del av) dina positioner från ett DEGIRO-konto till ett annat DEGIRO-konto kan du begära en intern överföring genom att kontakta vår kundservice via e-post. Se till att följande uppgifter finns med i din ansökan.
- Användarnamn för det avsändande kontot.
- Användarnamn för det mottagande kontot.
- Namnet och ISIN samt antalet positioner som ska överföras.
- Ditt samtycke till att stå för de kostnader som uppstår (se nedan).
Observera!
- Värdepappersöverföringar som innebär att den faktiska ägaren byts ut är undantagna.
- Vi kan endast behandla en intern överföring om alla följande uppgifter är identiska för båda kontona:
- Kontoinnehavarens namn
- E-postadress som kontot är registrerat på
- Kontoinnehavarens skatteregistreringsnummer (TIN)
- Kontoinnehavarens bostadsadress
- Positionernas break even-pris (BEP) kan tyvärr inte överföras. Istället kommer BEP för dina positioner att bestämmas av stängningskursen för föregående handelsdag.
- Finansiella produkter som inte kan handlas med målkontots profil kan inte överföras (t.ex. kan optioner från ett konto med Trader-profil inte överföras till ett konto med Basic-profil).
En intern överföring tar vanligtvis cirka 3-5 arbetsdagar att slutföra.