Du kan se dina länkade bankkonton genom att gå till ”Profil” > ”Länkade bankkonton” på plattformen. Om du vill lägga till ytterligare ett bankkonto klickar du på ”Länka nytt konto” och följer proceduren som visas. Alla länkade bankkonton måste vara i ditt namn. Om det bankkonto du vill lägga till är ett gemensamt konto ska du skicka betalningsbevis med alla namn på kontoinnehavarna tydligt synliga till clients@degiro.com.
Ditt primära bankkonto är det enda bankkonto du kan använda för att ta ut pengar. För att använda det nyligen länkade bankkontot för att behandla uttag kan du byta ditt primära bankkonto med dessa steg:
- Logga in på ditt konto
- I vår app 📱: öppna menyn och tryck på ditt namn. Eller på vår plattform 💻: håll muspekaren över ikonen ”Profil”
- Välj ”Länkade bankkonton”
- Klicka på ”Redigera” och ”Använd konto för insättningar/uttag” för att ändra kontot till ditt primära bankkonto.
Du kan också ta bort ett bankkonto genom att klicka på ”Radera”.
Observera att vi inte kan länka ett bankkonto om det finns hos ett finansinstitut som använder ett omnibuskonto för att hålla dina pengar, exempelvis Wise eller Revolut.