Om du vid någon tidpunkt inte kan göra en beställning via Trader eller appen kan du alltid göra en beställning via e-post eller, som en sista utväg, en telefonbeställning.
Både e-post- och telefonbeställningar omfattas av de villkor som anges i dokumentet Beställningar och policy för orderutförande
Villkor
- Om information saknas i den obligatoriska listan över specifikationer kan vi inte utföra din beställning.
- Din Free Scope måste vara tillräcklig vid den tidpunkt då beställningen tas emot,
- produkten måste vara öppen för handel (detaljhandel) och beställningen är en begränsad beställning eller en marknadsbeställning.
- Den maximala ordervolymen för en beställning via e-post eller telefon är 100 000 euro eller motsvarande.
- Vi accepterar endast beställningar som har skickats från samma e-postadress som du (kunden) har registrerat dig med.
- Det finns en extra avgift för att göra en beställning via e-post, du hittar den i vår avgiftslista
- E-postbeställningar är alltid begränsade till en handelsdag.
Om du måste lägga en e-postorder på grund av ett tekniskt problem på vår sida kan du begära återbetalning av den extra avgiften.
Den mottagna e-postbeställningen kommer att utföras på bästa möjliga sätt och i den ordning som Order Desk tar emot den, såvida inte Order Desk kontaktar dig för att informera dig om annat. Detta innebär att vi inte kan garantera en specifik tid för att utföra din beställning. Därför kan priset på positionen vid tidpunkten för utförandet skilja sig från priset vid den tidpunkt då ordermeddelandet togs emot av Order Desk.
Mer information om beställningar och utförandet av beställningar finns i vår FAQ om beställningar
Hur du lägger en order via e-post
För att göra en beställning via e-post ber vi dig skicka ett e-postmeddelande till order@degiro.se med denna obligatoriska information:
- Användarnamn för ditt DEGIRO-konto.
- Produkt (ISIN eller optionsserie)
- Köp/sälj/avsluta/utnyttja optioner
- Antal värdepapper/belopp som ska handlas
- Pris till vilket ordern måste skickas till marknaden (Limit)
- Dagorder
Marknad där ordern ska placeras
Hur du lägger en order via telefon
En telefonorder är endast möjlig om du inte kan skapa din beställning via handelsplattformen eller via e-post. Om du vill lägga en telefonorder ska du ringa vår Service Desk. De kommer att vidarebefordra dig till vår orderavdelning. Var beredd att svara på säkerhetsfrågor om ditt konto innan du blir vidarekopplad.