Skip to main content
Home
Tillbaka till degiro.se

  • Logga in
  • Öppna ett konto

Hur kan vi hjälpa dig?

Order

På grund av tekniska problem kan jag inte placera min order online. Hur placerar jag min order?

Answer

Om du vid någon tidpunkt inte kan göra en beställning via Trader eller appen kan du alltid göra en beställning via e-post eller, som en sista utväg, en telefonbeställning.

Både e-post- och telefonbeställningar omfattas av de villkor som anges i dokumentet Beställningar och policy för orderutförande

Villkor

  • Om information saknas i den obligatoriska listan över specifikationer kan vi inte utföra din beställning.
  • Din Free Scope måste vara tillräcklig vid den tidpunkt då beställningen tas emot,
  • produkten måste vara öppen för handel (detaljhandel) och beställningen är en begränsad beställning eller en marknadsbeställning.
  • Den maximala ordervolymen för en beställning via e-post eller telefon är 100 000 euro eller motsvarande.
  • Vi accepterar endast beställningar som har skickats från samma e-postadress som du (kunden) har registrerat dig med.
  • Det finns en extra avgift för att göra en beställning via e-post, du hittar den i vår avgiftslista
  • E-postbeställningar är alltid begränsade till en handelsdag.

Om du måste lägga en e-postorder på grund av ett tekniskt problem på vår sida kan du begära återbetalning av den extra avgiften.

Den mottagna e-postbeställningen kommer att utföras på bästa möjliga sätt och i den ordning som Order Desk tar emot den, såvida inte Order Desk kontaktar dig för att informera dig om annat. Detta innebär att vi inte kan garantera en specifik tid för att utföra din beställning. Därför kan priset på positionen vid tidpunkten för utförandet skilja sig från priset vid den tidpunkt då ordermeddelandet togs emot av Order Desk.

Mer information om beställningar och utförandet av beställningar finns i vår FAQ om beställningar

 

Hur du lägger en order via e-post

För att göra en beställning via e-post ber vi dig skicka ett e-postmeddelande till order@degiro.se med denna obligatoriska information:

  • Användarnamn för ditt DEGIRO-konto.
  • Produkt (ISIN eller optionsserie)
  • Köp/sälj/avsluta/utnyttja optioner
  • Antal värdepapper/belopp som ska handlas
  • Pris till vilket ordern måste skickas till marknaden (Limit)
  • Dagorder

Marknad där ordern ska placeras 

Hur du lägger en order via telefon

En telefonorder är endast möjlig om du inte kan skapa din beställning via handelsplattformen eller via e-post. Om du vill lägga en telefonorder ska du ringa vår Service Desk. De kommer att vidarebefordra dig till vår orderavdelning. Var beredd att svara på säkerhetsfrågor om ditt konto innan du blir vidarekopplad.

Har din fråga blivit besvarad?

Relaterade frågor

Vilka är de olika ordertyperna?
Vad är skillnaden mellan en Limitorder och en Marknadsorder?
Vad är skillnaden mellan en Stop loss-order och en Stop limit-order?
Varför är det inte möjligt att lägga vissa ordertyper för vissa produkter?
Vad är orderlängden?
FAQ Software by 10+

Navigation

  • Om DEGIRO
    • Säkerhet och tillförlitlighet
    • DEGIROs historia
  • Konto och Personlig information
    • Dina personliga uppgifter
    • Åtkomst till ditt DEGIRO-konto
    • Profiler
  • Bli kund
    • Registrera ett konto hos DEGIRO
  • Priser
    • Andra avgifter
    • Avgifter
  • Hantering av likvida medel
    • Valutahantering
    • Handel med belåning
    • Insättningar och uttag
  • Order
    • Orderproblem
    • Ordertyper
    • Placera en order
    • Policy för orderutförande
  • Handelsplattform
    • Användning av handelsplattformen
    • Bekräftelse för transaktioner
    • Kursdata
    • Mina positioner
  • Handelsmöjligheter
    • Produkter and Börser
    • Portföljöverföringar
    • Derivat
    • Blankning
    • Företagshändelser
  • Skatt
    • Transaktionsskatt
    • Skatterättslig hemvist
    • Skatteavtal
    • Källskatt
  • Dokument
    • Priser och avgifter
    • Formulär
    • Ytterligare Information Investeringstjänster
    • Tidigare version kundavtal
    • Allmänt
    • Villkor
    • Handel och Börser
Home

  • Logga in
  • Öppna ett konto
Tillbaka till degiro.se

DEGIRO är den första grossisthandelsförmedlaren för privata investerare. Handelsplattformen är skapad för alla typer av investerare. DEGIRO ger sina kunder möjlighet att investera över hela världen till rekordlåga avgifter, utöver det gör DEGIRO det möjligt för alla att investera internationellt. Tidigare var investeringar i finansiella instrument något som var förbehållet börserna i Europa eller USA. Genom en enda plattform ges alla som investerar via DEGIRO åtkomst till börser och produkter över hela världen. Detta betyder att privata investerare nu kan sprida sina placeringar mycket bättre. DEGIRO passar investerare som hanterar sina affärer online. Hos oss behöver kunderna inte betala lönen för överflödig personal och DEGIRO eliminerar därmed den sista skillnaden mellan den professionella och den privata investeraren; skillnaden på courtage, något som är viktigt för avkastningen för privatkunder.

Copyright © 2023 DEGIRO Med ensamrätt.

Linkedin Facebook Twitter Instagram