Vad är ett order-ID?
Ett order-ID är en unik identifierare för varje order som du har lagt på vår handelsplattform. Order-ID används av vår mäklaravdelning för att behandla och identifiera varje enskild order. När en order inte kan behandlas eftersom den till exempel avvisas av börsen, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig med order-ID för ordern som inte kunde behandlas. Du kan använda detta order-ID för att hitta den order som avvisades på ditt konto. Du kan använda det för att lägga en ny (liknande) order.
Så här hittar du ditt order-ID på ditt konto i appen
- Tryck på "Inkorg", i det nedre högra hörnet av din skärm och klicka på "Order".
- Välj "Historia" och välj rätt start- och slutdatum.
- Svep till kolumnen längst till höger och tryck på de tre raderna för den order som du vill se order-ID för.
Detta kommer att öppna fönstret med orderinformation som bland annat innehåller order-ID.
Hur du hittar ditt order-ID på ditt konto i webbläsaren.
- I menyn till vänster på skärmen, håll muspekaren över "Inkorg" och klicka på "Order".
- Välj "Historia" och välj rätt start- och slutdatum.
- På skärmens högra sida klickar du på de tre raderna för den order som du vill se order-ID för.
Detta kommer att öppna fönstret med orderinformation som bland annat innehåller order-ID.